Hasır Sepet

Cumartesi, Kasım 18, 2006

ZEYTİNLİ TOPLAR




Geçen haftaki kahvaltının ikinci çerezi de bu. Asıl tarifte çekirdeği çıkarılıp dilimlenmiş zeytin kullanılıyordu, ben zeytin ezmesi kullandım, bu yüzden daha koyu renk oldular.
Pazar kahvaltılarının da günlük kahvaltılardan bir farkı olsun artık, değil mi?

ZEYTİNLİ TOPLAR

Malzemeler:

2 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
2 dolu tatlı kaşığı zeytin ezmesi (veya 20 adet siyah zeytin)
1 çorba kaşığı dereotu (ben kullanmadım)
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı zeytinyağı (nasılsa yağda kızaracak diye bunu da eklemedim)
Tuz
Aldığı kadar un

Yapılış:

1. Yumurtaları yoğurtla karıştırın.
2. Zeytin ezmesi veya zeytinleri ekleyin.
3. Dereotu, kabartma tozu ve tuzu da ekleyin.
4. Yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyin.
5. Hamurdan fındık kadar toplar yapıp kızgın yağda kızartın.

1 Yorum:

  • At 1/13/2007 08:41:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Ben bayıldım bunlara, ölürüm ... pazar sabahı hemen deneyeceğim.

    ellerinize sağlık... Ne keyifli bir yiecek bu böyle ...

    şahane heycanlandım :)

    sevgler.

    http://misss.blogcu.com

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa